Zwangerschap

Niets is zo prachtig als het wonder van een zwangerschap. Een nieuwe tijd breekt aan.

ellenvandamme-zwangerschapsadvies

Goed eten is belangrijk

Tijdens je zwangerschap is goed eten belangrijk. Je baby gebruikt de voedingsstoffen die jij inneemt om te groeien.

Omdat de zwangerschap ook extra van jouw lichaam vraagt, is het belangrijk gezond te eten. Hoeveel je aankomt, hangt vooral af van wat en hoeveel je eet en drinkt. Alles wat je meer eet dan je nodig hebt, kom je extra aan.

Persoonlijke begeleiding

Als diëtiste ben ik de persoon om je doorheen en na de zwangerschap te begeleiden. Diëten is uit den boze maar een gezonde voeding en levensstijl is essentieel voor zowel de mama als de baby.

Voedingsanamnese

Aan de hand van een voedingsanamnese kom ik meer te weten over je huidige voedingsgewoonten. Daarna stel ik een voedingsplan op en geef de nodige tips.

Dit voedingsplan wordt aangepast aan de behoeften op dat moment in de zwangerschap. Ik hou ook rekening met de behoefte aan extra vitaminen en mineralen, ongemakken en zwangerschapskwaaltjes. Ik begin u ook voor te bereiden op het al dan niet geven van borstvoeding.

U zal gedurende een bepaalde periode een voedingsdagboek bij houden zodat ik een optimaal zicht krijg op uw voedingsgewoonten. Daarnaast geef ik u bij elke controle de nodige informatie en tips die op dat moment van toepassing zijn.

De frequentie van de opvolging gebeurt altijd in samenspraak en kan variëren van 1 maal om de 14 dagen tot 1 maal om de 3 maanden. Heel wat ziekenfondsen geven jaarlijks een terugbetaling van voedingsadvies.

Na de bevalling?

Na de bevalling neemt u eerst wat tijd om van jullie kleine spruit te genieten.

Te snel beginnen met diëten en sporten is niet goed voor u en de baby. Zeker als u borstvoeding geeft, is het belangrijk uw lichaam de tijd te geven.

Een gezonde voeding kan geen kwaad en zal u wel helpen de extra kilo’s sneller kwijt te spelen.